Loading

Partnereink

Csabakő
 
Látogatóink összesen: 25635784

2020. február 18.
H K SZ CS P SZ V
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
Ma Bernadett napja van.
Holnap Zsuzsanna napja lesz.

Bajban a német autóipar

E hét szerdán csúcstalálkozót tartottak a német kancellári hivatalban az autóipar képvisleői, a szakminiszter, a szakszervezetek és az üzemi tanácsok részvételével – írta a Spiegel.

A téma: milyen következményekkel jár a járműipar átállása az elektromos járművek gyártására Németországban, és hogyan érhető el, hogy ez a legkisebb fájdalmat okozza munkavállalói oldalon? Egy friss tanulmányból kiderül, az iparág szerkezetváltása jobb esetben 200 ezer, a legriasztóbb forgatókönyv szerint viszont akár 410 ezer álláshely megszűnésével járhat. Ennek az az oka, hogy az elektromos autók gyártása sokkal jobban automatizálható, ráadásul míg a német autógyárak sok tekintetben a világelsők között vannak, az elektromos üzletágban jelentős a lemaradásuk, és olyan kulcsfontosságú területeken, mint az akkumulátor- vagy a szoftvergyártás, erősen függenek a külföldi beszállítóktól.

Forrás: Magyar Hang

sokkaljobb-kommentár: Lehet azt mondani persze, hogy mire ez begyűrűzik, évek telnek el esetleg, de ez nem is olyan biztos! A magyar gazdaságot ennyire az autóiparhoz, és benne főleg a német autóiparhoz jó dolognak tűnhetett. Hogy mennyi állami támogatást, uniós pénzünket kapták meg ezek az autógyárak, nem lehet tudni, csak sejteni lehet, hogy sokat, nagyon sokat! Rengeteg ment nekik munkahely-teremtési támogatásként, nagyon sok adókedvezményt kaptak. A jegybanki alapkamat alacsonyan tartásával ők nagyon jól járnak, viszont nagyon rosszul járnak az importra szoruló magyar kis- és középvállalkozások, akik a magyar munkavállalók 75 százalékot foglalkoztatják.

Az autógyárakba is egyre több vendégmunkást hoz be a magyar kormány, teremtik adómilliárdjainkért a munkahelyeket idegeneknek. A BMW autógyár debreceni építkezésére elmegy legkevesebb 130 milliárd forintunk. Két év múlva talán termelni fog… Lehet, ott is lesznek termőföld és egyéb mutyik, mint az eddigi autógyárak építése esetében. Vajon oda is ukrán vagy egyéb vendégmunkások tömege jön? És mi lesz akkor, amikor már nem lesz rájuk szükség, vajon hazamennek?

Békéscsaba, 2020. január 17.

F. I. – M. K. M.

Emlékeztető: „A migráns vendégmunkásoknak megoldják a lakáskörülményeit és még tolmácsot is fogadnak melléjük. A magyar devizahiteleseket a sorsukra hagyják, és nem is törődik a kormány azzal, hogy hová költözik a szerencsétlenné tett kilakoltatott. Szerbiával egészségügyi megállapodást is kötött a kormány, de nem kötött ilyen megállapodást a magyar társadalommal. Vajon hány milliárd adóforintunk repül megint át a szerbekhez a kerítés felett? A járulékokat már adóként szedik be, és szabad felhasználású pénz lesz abból is. A forint gyengülése, illetve gyengítése miatt elszabadul az infláció. A magyar társadalom számára jó hírek nem igazán kerülnek elő az óriási kormányzati propagandából, azok leginkább arra vonatkozóan adnak tanácsot, hogy kit kell gyűlölnünk!” (Részlet a Migránspárti Orbán-kormány című cikkből)